« Home | Sedih » | Hello » 

Friday, August 27, 2004 

Penyesalan

Tadi, sudah berlaku suatu perkara yg sejelas-jelasnya tak patut dibuat.

Tapi, nampaknya diri ini masih belum kuat untuk menolak.

Masih sanggup menggadaikan prinsip semata untuk sedapkan hati org, sedapkan cara hidup mereka. Kenapa payah sangat utk menerangkan perkara yg sebenar?

Kan bagus kalau aku dpt larikan diri dari tempat ni, sekarang. Lari ke tempat lain.
Cari tempat tinggal lain.

Lari.
Bosan. Penat.

Makanan x terjaga. Pergaulan x terjaga. Percakapan x terjaga. x terdaya.
Cuma, jalan penyelesaian ialah mengasingkan diri di dlm bilik.
Tapi, masih ada keinginan untuk menceritakan kepada mereka tentang Islam. Untuk berbaik dengan mereka.
Namun, sejauh mana? Kesilapan besar utk buat keputusan tinggal bersama mereka. Silap.
Risaukan sgt dengan soal bayaran sampai sanggup tinggal di sini.
Sekarang, rasa tersepit.... Tapi, perkara sudah berlaku. Cuma sekarang, walau apapun, kebenaran perlu dijelaskan. Perlu berterus-terang. Diri yang tersepit, bukannya mulut. Jgn biar hawa biarkan mulut menghalang luahan hati, luahan kebenaran.

Ya Allah, kurniakanlah aku kekuatan utk mengharungi hidup ini.
Yg dikelilingi dengan pelbagai bentuk dugaan.
Tentu ada hikmahnya semua ini. Moga aku ada keteguhan iman. Moga penyesalan ini tidak aku
aku sisihkan tapi aku jadikan pedoman, penggerak.

Bagaimana ingin aku majukan org lain bila aku mundur? Astaghfirullah.

About me

  • Simply put, I am a Muslimah and am still trying to becoming one...Let it be that way,.. for the rest of my life as there are no other better things than to worship Allah Alone, the One and Only, the Most Gracious, Most Merciful. Aamiiin
  • From Allah we come and to Allah, we will return. Islam, a gift from Our Creator, Allah to humankind,..a Peaceful Way of Life
My profile

Previous posts