« Home | Di mana salahnya? » | Lama menyepi » | Mengapa ditentang? » | Kenapa kita Belajar? » | Alam persekolahan » | Al-Fatihah(sambungan) » | Al-Fatihah » | Alhamdulillah » | Bangkit dr Tidur, Tersedar dr Mimpi » | Saksi » 

Sunday, March 27, 2005 

Apa Aku Buat Di Sini?

Suasananya indah. Cuacanya indah.
Namun, di hati, terasa tidak.
Pernahkah terasa sesuatu yg tidak kena?
Pelik, kerana aku sendiri tidak jelas mengapa langkah itu yg ku ambil
Tiba terfikir, “Apa aku buat di sini?”
Namun, ku cuba yakinkan bhw pasti ada hikmahnya
Tidak guna toleh belakang.
Yg depan bakal dilalui,
Yg lalu sudah pergi,
Tapi, kekaburan dijadikan aset
Utk menghadapi yg depan.
Moga yg depan menjawab tanda tanya
Apa aku buat di sini?

Jika setiap ayunan langkah,
Ditemani dgn bayangan la ila ha illallah
Yg bakal ke belakang tidak bisa mencuri
Tenagaku yg terhad utk toleh ke belakang lagi….

Kemudian, mula aku nampak jawapan
Bagi soalan, Apa aku buat di sini?
Seolah aku di kawasan redup di waktu yg cerah, kemudian
Disinari cahaya…
Begitula aku rasa…
Namun, jawapan itu bkn penghujung jln.
Tapi, permulaan…
Kepada rentetan kisah dr. tanda tanya itu
Apa aku buat di sini?...

InsyaAllah.

About me

  • Simply put, I am a Muslimah and am still trying to becoming one...Let it be that way,.. for the rest of my life as there are no other better things than to worship Allah Alone, the One and Only, the Most Gracious, Most Merciful. Aamiiin
  • From Allah we come and to Allah, we will return. Islam, a gift from Our Creator, Allah to humankind,..a Peaceful Way of Life
My profile